Tarok je igra za tri ali štiri igralce. Velja za najpopularnejšo družabno igro na območju Slovenije.
Pravila, ki jih pravkar berete, veljajo na strežniku valat.si in so zato zelo primerna tudi za igranje v živo. So slovenski prevod pravil na tej spletni strani, z nekaj trivialnimi spremembami:
Igro tarok se igra s kupčkom 54 kart, od tega 22 tarokov in 34 platelcev. Karte imajo različne vrednosti in zato različno vplivajo na končni razultat.
Skupina | Vrednost vsake karte | Seznam |
---|---|---|
Škis | 5 točk | |
Mond (tarok 21) | 5 točk | |
Pagat (tarok 1) | 5 točk | |
Ostali taroki | 1 točka |
Platelci so enakomerno razdeljeni v štiri barve - srce, kara, pik in križ.
Križ | Kara | Srce | Pik |
♣ | ♦ | ♥ | ♠ |
V vsaki barvi imamo štiri figure, kralja, kraljico (damo), kavala in fanta. Kavala in fanta najlažje ločimo po tem, da ima kaval konja, fant pa ne.
Skupina | Vrednost vsake karte | Seznam |
---|---|---|
Kralji | 5 točk | |
Kraljice | 4 točke | |
Kavali | 3 točke | |
Fanti | 2 točki | |
Ostali platlci | 1 točka |
Igralci se posedejo v krog, nekdo izmed njih pa je prvi delilec. Vloga delilca se vsako rundo premakne za ena naprej v krogu.
Izbira, ali boste igrali v smeri urinega kazalca ali v nasprotni, je stvar dogovora igralcev. Zaradi lažjega pisanja navodil bomo označili igralca, ki sledi delilcu z D+1, ter z D+2 igralca, ki sledi njemu.
Potek igre je v grobem zelo enostaven, ker vsaka igra po vrsti sledi točno določenem zaporedju delov iger. V določenih primerih kak del preskočimo.
Delilec karte najprej zelo dobro razmeša. Nato iz kupčka vzame točno 6 kart in jih postavi na posebno mesto na mizi, brez da bi te karte kdorkoli videl. Ta kupček imenujemo talon.
Preostane še 48 kart, ki jih enakomerno razdeli med vse igralce - ko igrajo samo trije igralci, dobi vsak 16 kart, sicer pa 12. Sedaj lahko vsak igralec pogleda svoje karte. Če se zgodi, da kateri koli igralec ni dobil niti enega taroka, se celoten postopek delitve kart ponovi.
Sedaj ko vsak igralec pozna svoje karte, se morajo igralci določiti, katero izmed različnih iger bodo igrali. Temu pravimo tudi "licitacija igre". Nekatere igre niso na voljo pri treh igralcih, ali pa so vredne manj.
Poznamo pozitivne in negativne igre. Pri negativnih igrah je cilj pobrati čim manj kart, imajo pa tudi nekaj dodatnih pravil.
Poznamo solo igre in igre s partnerjem. Pri solo igrah igrate sami proti ostalim igralcem. Pri treh igralcih so vse igre solo.
Nekatere igre omogočajo napoved dodatnih bonusov kasneje. Pri teh igrah šteje tudi osvojitev brez napovedi (tiha osvojitev).
V tabeli spodaj so navedene vse mogoče igre, od najnižje do najvišje:
Igra | Vrednost v 4 | Vrednost v 3 | Negativna igra | S partnerjem | Ima bonuse |
---|---|---|---|---|---|
Klop | 70 | 70 | DA | ||
Tri | 10 + razlika | / | DA | DA | |
Dve | 20 + razlika | / | DA | DA | |
Ena | 30 + razlika | / | DA | DA | |
Solo tri | 40 + razlika | 10 + razlika | DA | ||
Solo dve | 50 + razlika | 20 + razlika | DA | ||
Solo ena | 60 + razlika | 30 + razlika | DA | ||
Berač | 70 | 70 | DA | ||
Solo brez | 80 | 80 | |||
Odprti berač | 90 | / | DA | ||
Barvni valat | 125 | / | |||
Valat | 500 | 500 |
Napovedovanje začne igralec D+2. Vsak igralec bodisi izreče igro, ali pa naprej, s čimer izstopi iz napovedovanja. To se v krogu ponavlja toliko časa, dokler ne izstopijo vsi igralci razen enega. Ta igralec je aktivni igralec, igra pa se igro, ki jo je nazadnje izrekel.
Pri napovedovanju ima igralec D+1 poseben status:
Kadar aktivni igralec igra igro s partnerjem, partnerja določi tako, da kliče kralja. To naredi tako, da izbere eno izmed štirih barv. Kdor ima kralja v tej barvi, je njegov partner. Na tej točki le partner ve, kdo je v aktivni ekipi, ostali pa bodo to morali še ugotoviti.
Igralec igra sam s sabo, če namerno kliče svojega kralja (s tem zmede ostale igralce, a to ponavadi ni dobra odločitev).
Če ima igra v imenu številko (tri, dva, ena), potem aktivni igralec izmenja tolikšno količino kart s talonom.
V tem primeru odpremo talon ter ga brez razporejanja razpremo v trikrat po dve karti, dvakrat po tri karte, ali pa šestkrat po eno karto. Aktivni igralec izbere eno izmed skupin in jo doda v svoje karte. Iz svojih kart nato izloči enako število kart, tako da ima enako kart kot ostali igralci. Prepovedano je izločiti karte, ki so vredne 5 točk.
Izločene karte se točkujejo aktivni ekipi, preostanek talona pa se točkuje pasivni ekipi.
Če se pri odpiranju taloga izve, da je imel aktivni igralec smolo in je klicani kralj v talonu, potem igra sam. Da se igra uravnovesi, dobi v tem primeru možnost osvojitve preostanka talona, ki bi sicer pripadal pasivni ekipi. Če izbere del talona, v katerem je klicani kralj in z njim pobere štih, je talon njegov.
Pri vseh igrah, razen pri klopu, se napoveduje tudi bonuse. Napoved vedno začne aktivni igralec.
Kadar aktivni igralec igra igro s partnerjem, so dovoljene samo take napovedi, kjer smo prepričani, da ne damo kontre igralcu iz iste ekipe.
Bonus | Vrednost | Opis | Kdo lahko napove? |
---|---|---|---|
Trula | 10 | Ekipa pobere škisa, monda in pagata. | Kdorkoli. |
Kralja | 10 | Ekipa pobere vse štiri kralje. | Kdorkoli. |
Kralj ultimo | 10 | Ekipa pobere klicanega kralja v zadnjem vzetku. | Igralec, ki ima klicanega kralja. |
Pagat ultimo | 25 | Igralec, ki ima pagata, z njim zmaga zadnji vzetek. | Igralec, ki ima pagata. |
Valat | 250 | Ekipa zmaga vse vzetke. | Kdorkoli iz aktivne ekipe. |
Glavni del igre poteka tako kot zaporedje vzetkov. En vzetek pomeni, da vsak izmed igralcev vrže eno karto na sredino igre, v nasprotni smeri urinega kazalca. Vsak vzetek zmaga natanko eden izmed igralcev.
Naslednji vzetek začne tisti igralec, ki je zmagal prejšnjega. Prvega začne ...
Igra se zaključi takrat, ko vsem igralcem zmanjka kart, oz. prej, če je končni rezultat v točkah že znan. Po koncu igre vsakomur dodamo zaslužene točke.
Vsi, ki v igri klopa niso pobrali niti ene karte, so zmagovalci, zato vsak izmed njih piše +70. Če je kdo pobral več kot 35 točk, je poraženec in piše -70.
Če ni bilo ne zmagovalcev ne poražencev, vsak piše minus točke, ki jih je pobral.